De himmelske riger

Jesus Kristus holdt talen aftenen før sin død. Det henviser til, hvordan disciplene var forvirrede og bange, men ivrige efter at gøre arbejdet.

Den fokuserer på konteksten for næste uges begivenheder. Korsfæste ham, korsfæste ham! Men midt i uroen husker de, at Gud er deres tilflugtssted og hjælp.

Det er virkelig en utrolig scene. (Matt 23:23

Læseren er nu klar over, at der sker noget. For selv om det er normalt at være ked af i nød, er det værre at være bange – alt for skræmmende for de fleste mennesker til at overveje.

Men i sin Sapphic reverie bruger han trøstende ord til at reagere på deres bønner, da han søger at dæmpe deres frygt gennem lyset af hans beroligende tryghed. “Sandelig, det er rigtigt, at jeg siger, kan du spørge noget, du ønsker, og det vil blive ydet.” (Matt.

Han henviser fem gange til den samme hændelse i evangelierne. Han gør det i Markus 5:36-42 og Johannes 12:14 og Lukas 19;34 og John 16,7. Han henviser til de disciple, der havde bedt om hjælp i en tidligere situation, enten positivt eller negativt. Kristi svar i alle disse tilfælde er det samme. “Hvis du har tro, vil du modtage alt, hvad du beder om i bønner.” Johannes 14-18: “Alt er muligt, hvis du beder om dem i bøn. (Joh 16:24) (Lukas 11,:9) (Jakob 5,:15).

Det sprog, han bruger, indikerer, at han er både Alfaen og Omegaen, Guds første og eneste forbårne Sønner, Kristi bevidsthed og den ubesmittede undfangelse. John 1:1-3

Disse vers indikerer, at Jesus blev født som et menneske og bruges i samme køn, hvilket tydeligt indikerer, at Jesus er én person. (Matt 1:23) (1:26) (Phil. 4:6) Han er faktisk den “antikrist.”

Men Kristus var også hans “runner up”. Han kom ikke for at tjene som Messias, konge, men som Lammet for Gud. Han kom for at fjerne hele menneskehedens synder. (Joh 1:29) Der er ikke noget andet evangelium, der bruger det samme køn (Joh 2:19). (Rom. 10:12 (Gal. 3:13

I John 2;6 tilbyder en anden drejning på åbningen vers. Det siger, at de, der tror har evigt liv, Joy evig. Det fortsætter med at forklare, at mens nogle kan spørge, andre tror, og stadig andre troende, er der stadig andre, der ikke tror.

Der er forskellige niveauer af tro. Der er JA Tro, som er verdslig og syndig. Der er JA tro, som mener, hvad præster eller prædikanter siger, men som er til Guds brug i hjertet. Der er ingen tro på, at apostle eller tidlige kirkemedlemmer handlede efter ordre fra højtstående embedsmænd, såsom Peter. Men Peter var den, der gjorde Jesu jordiske tjeneste. Men der er ingen tro på ham. Han havde ingen magt til at ændre tingene.

Den eneste sande frelsestro er troen på, at Jesus Kristus, påskelammet, er hans “Ja”. Guds lam, som lever af “Ja”, vil give ham sin fylde og gøre ham til sit eneste sande får20. Dette “Ja” er det rigtige kød Gud giver.

Johannesevangeliet er en svær bog at læse, især for folk med begrænsede engelskkundskaber. Men evangeliet gav praktiske råd fra Jesus Kristus om, hvordan vi skulle opfylde vores pastorale ansvar. Johannesevangeliet var ikke tænkt som en teologisk afhandling for romere eller grækere. I stedet var det hensigten at dele vores daglige oplevelser.

For eksempel siger Johannes 6;29, at judæaerne “frygtede Jesu navn og dyngede ondt af hans ord” (Joh 6). Det Nye Testamente har ingen henvisning til det græske ord, der betyder “frygt”. John bruger dette ord. Dette skyldes, at dette var den frygt, som Judæas folk følte. De frygtede og tilbad Herren, Skaberen af himlene og jorden. De udholdt hans smerte, men de stolede på ham til at sørge for dem.

Det parallelle græske udtryk “aeuscon”, som betyder “sygdom” eller “sygdom”, er også tilgængeligt. Det var ikke det, judæerne oplevede.

Skriv kommentar